Webstats4U - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter

تحليل بازار فاركس

Monday, May 01, 2006

هفته اي آرام براي دلار

به رغم هفته گذشته كه در همان اولين دقايق بازگشايي بازار توكيو دلار سقوط شديدي را تجربه كرد اين هفته را نسبتا با وضعيتي بسيار ملايم تر آغاز كرده است .
اگر به خاطر داشته باشيم در هفته گذشته با اينكه شاخصهاي اقتصادي امريكا نسبتا قابل قبول بودند اما دلار سقوط شديدي را تجربه كرد و تمامي اين شاخصها را ناديده گرفت .علت اين مسئله اينست كه بازيگران بازار فاركس از زاويه تاثيري كه اعداد و ارقام بر نرخ بهره مي گذراند به شاخصهاي اقتصادي نگاه مي كنند و چون عموم بازي گران از ادامه افزايش نرخ بهره در امريكا نا اميد شده اند بنابراين در هفته گذشته شاهد بوديم كه اعداد و ارقام اهميت خود را از دست دادند و بازار ديگر وابسته به اعداد (data dependent) نبود .
روز پنجشنبه بن برنانكي رئيس بانك مركزي امريكا در سخنان خود صراحتا به اين مسئله اشاره كرد كه حتي در صورت افزايش تورم براي مدتي نرخ بهره را افزايش نخواهند داد و در اين مدت تنها نظاره گر اوضاع اقتصادي خواهند بود .البته بسياري از كارشناسان اعتقاد دارند حتي اگر FED براي چند ماهي نرخ بهره ايالات متحده را متوقف كند با اين حال بعد از گذر از اين دوران به دليل قوي بودن اقتصاد امريكا در اين مدت براي كنترل تورم باز هم چاره اي نخواهند داشت جزاينكه مجددا نرخ بهره را افزايش دهند اما اين نظريه متعلق به آينده نسبتا دور است و چيزي كه در حال حاضر براي ما مهم است اينست كه احتمالا در روز 10 مي نرخ بهره امريكا از 4.75 به 5.00 مي رسد و ديگر هنگام توقف است .

با توجه به سخنان برنانكي در روز پنجشنبه و علي الخصوص اشاره مستقيم به اين مسئله كه حتي در صورت افزايش تورم باز هم نرخ بهره افزايش نخواهد يافت احتمالا بازار به اعداد و ارقامي كه از اقتصاد امريكا منتشر مي شود اهميت چنداني نخواهد داد و احتمالا رفتار ماركت تا روز پنجشنبه بيشتر متاثر از وقايع هفته پيش و بيشتر تكنيكال است .
مهمترين اتفاق اين هفته در روز پنجشنبه رخ خواهد داد كه تريشه رئيس بانك مركزي اروپا (ECB) در برابر خبرنگاران مي نشيند و به سوالات آنها پاسخ مي دهد .
تاريخ اقتصاد اروپا نشان داده كه بالا رفتن يورو به بخش صادرات اين اقتصاد ضربه مي زند و آن را دچار افت مي كند و پس از چندي نيز اين افت به ديگر بخشهاي اقتصاد اتحاديه اروپا سرايت مي كند بنابراين مقامات ECB به شدت نسبت به ارزش يورو حساس هستند و تمايلي ندارند تا بصورت لجام گسيخته افزايش يابد .
در جلسه گذشته اين بانك كه در ماه پيش برگزار شد تريشه با تعويق انداختن افزايش نرخ بهره موجب شد تا يورو در برابر دلار ضعيف شود .اگرچه اين ضعف كوتاه مدت بود و آنقدر خبرهاي تلخ از فدرال رزرو( FED) رسيد كه ديگر مجالي براي ضعيف ترشدن يورو نگذاشت اما سخنان ماه پيش تريشه حكايت از عدم تمايل او به افزايش ارزش يورو داشت و به اعتقاد بسياري اين سخنان حساب شده بود .
با توجه به اينكه از ماه پيش تا كنون يورو بشدت در برابر دلار قوي شده بسياري احتمال مي دهند تا در روز پنجشنبه تريشه لحن كلام خود را به سمتي متمايل كند تا فروشندگان يورو (EURO Bear) وارد بازي شوند و كنترل بازار را در دست بگيرند و از اين فرصت حداقل به عنوان يك موج تصحيحي(correction) استفاده كنند.

چاپ شده در روزنامه دنياي اقتصاد
www.donya-e-eqtesad.com/85-02-14/master0214.htm

4 Comments:

  • salam man emrouz tasadofi weblog shoma ra didam . man moghim amirka hastam va khashhal misham begid FOREX cheghadr dar iran shenakhte shode ast va toye iran che jori shoma kar mikonid .

    hamid1349@yahoo.com

    By Anonymous Anonymous, at 4:52 PM  

  • سلام
    فاركس در ايران تقريبا بصورت آهسته و پيوسته در حال شناخته شدن است و بعضي از بچه ها هم علمي روي اين موضوع كار مي كنند. البته هنوز عده زيادي بدون كسب دانش آن وارد بازار مي شوند و نتيجه خوبي هم كسب نمي كنند .
    در كل فكر نمي كنم كليات فاركس و نحوه كار كردن آن با امريكا تفاوت چنداني داشته باشد .بجز اينكه ما با بروكر هاي امريكايي كه بروكرهاي قويتري هستند نمي توانيم كار كنيم .
    موفق باشيد

    By Blogger Khashayar-Amini, at 10:47 PM  

  • mamnon az javabeton vali manzoreton ra az inke broker haye amrikaee ghaitar hastand ra nafahmidam!
    ta ounja ke man midonam toye amrika hame chiz dar nahayet asoni anjam mishe hata baraye shroe kar toye in bazsar ba 250 USD mitonid kareton ra shoro konid !
    albate baraye ye account vaghe ee hade aghal 2500 USD lazem darid ,
    albate baraye kasani ke kharej az amrika hastand be daramadi ke az in bazar kasb mikonand dolat maliyati nemigire !vali kasani ke inja hastand bayad tax bedand .

    By Anonymous Anonymous, at 8:20 PM  

  • جالبه نمي دونستم امريكايي ها ماليات ميدن بابت اين قضيه فاركس .
    در مورد بروكر ها هم بايد بگم بله ما هم مشكل خيلي جدي نداريم و بالاخره يه جوري كار مي كنيم ولي خوب اگه امكان كار كردن با بروكرهاي امريكايي بود بهتر بود

    By Blogger Khashayar-Amini, at 11:33 PM  

Post a Comment

<< Home