Webstats4U - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter

تحليل بازار فاركس

Thursday, April 13, 2006



كسري تجاري امريكا از آنچه انتظار داشتيم كمتر اعلام شد و بنابراين دلار در برابر ارزهاي اصلي قوي شد .
كسري تجاري ايالات متحده در ماه ژانويه ركورد شكاند و به عدد 68.5 ميليلرد دلار رسيد .براي ماه فوريه ماركت انتظار 67.9 را داشت . به همين دليل هنگامي كه خبرگزاري ها اعلام كردند تراز تجاري براي ماه فوريه 65.7 است دلار شروع به قوي شدن كرد . اما بعد از ساعتي بيش از 70 در صد راه را برگشت و قوي شدن ديروز دلار چندان سهمگين نبود .
همانطور كه قبلا هم راجع به آن بحث كرديم عمده دلايل كسري تجاري امريكا دو مسئله است .يكي تراز تجاري منفي با چين و ديگري بالا رفتن قيمت نفت .
در ماه فوريه تراز تجاري با چين كمي بهبود يافت اما طبق آماري كه دولت چين اعلام كرد مازاد تجاري چين با امريكا در ماه مارس به بالاترين حد خود رسيده بنابراين ماه بعد كه تراز تجاري امريكا براي ماه مارس اعلام مي شود انتظار نداريم كه كاهشي كه ديروز ديديم تكرار شود .
از طرف ديگر در ماه فوريه قيمت نفت كاهش يافت و حتي به 57.44 دلار هم رسيد اما در ماه مارس دوباره قيمت نفت رشد كرده و اين روزها در حوالي 69 دلار سير مي كند .

بنابراين دو عامل اصلي كه باعث شدند تراز تجاري امريكا در ماه فوريه بهبود يابد عوامل موقتي هستند و براي ماه مارس و احتمالا ماههاي بعد تكرار نمي شوند .به همين دليل اگرچه ديروز دلار بعد از اعلام گزارش قوي شد اما بعد از مدتي به تعادل نسبي رسيد .

خبر نسبتا مهم ديگر وضعيت بيكاري در انگلستان بود . عموم اقتصاددانان انتظار داشتند تعداد بيكاران تنها 6500 نفر افزايش يابت اما تعداد متقاضيان استفاده از مزاياي بيكاري به 12600 نفر رسيد و به تبع آن نرخ بيكاري انگليس هز 5 به 5.1 درصد رسيد .
اما در كنار اين اعداد نا اميد كننده عدد اميد وار كننده اي هم اعلام شد .ميانگين درآمد كاركنان در شرايطي كه انتظار داشتيم 3.6 درصد رشد كند 4.2 رشد كرد . بنابراين درست است كه تعداد كمتري از انگلسيها كار مي كنند اما آن تعداد كمتر حقوق بيشتري مي گيرند و اين مسئله باعث مي شود تا فشار تورمي ناشي از حقوق كاركنان كماكان حفظ شود و بنابراين اعداد ديروز فشاري به بانك مركزي انگليس براي كاهش نرخ بهره نمي آورد و از آنجايي كه بازي گران بازار فاركس به اعداد و ارقام از اين زاويه نگاه مي كنند بنا براين ديروز پوند از بالا رفتن نرخ بيكاري نه تنها آسيبي نديد بلكه بعد از اعلام گزارش اندكي هم قوي شد.


تا ساعتي ديگز (ساعت 4:00 به وقت تهران) خبر ميزان خرده فروشي امريكا را داريم كه بي شك بر قيمت دلار تاثير زيادي خواهد گذاشت . بعد از سقوط 1.4 فوريه انتظار 0.5 افزايش براي مارس را داريم . اگر نتيجه نهايي طرفداران دلار را خشنود كند دلار قوي و در غير اين صورت ضعيف مي شود .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home