Webstats4U - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter

تحليل بازار فاركس

Tuesday, April 11, 2006


در نبود خبري مهم بازار فاركس تا بدينجاي كار هفته آرامي را سپري كرده.
دلار در برابر ارزهاي اصلي در حالت Consolidation بسر مي برد و علت اصلي اين مسئله نبودن خبري مهم در دو روز آغاز هفته و انتظار كشيدن ماركت براي اخبار مهم تري كه روزهاي بعد منتشر مي شود است .
از جمله اين اخبار مهم تراز تجاري امريكا و ميزان خرده فروشي اين كشور (قوي ترين اقتصاد جهان ) است كه به ترتيب فردا و پس فردا اعلام مي شود .

به هر حال اگرچه اخبار ديدروز چندان مهم نبودند اما به عنوان يك فاندامنتال تريدر هميشه بايد از اخبار و واقيع سياسي و اقتصادي مطلع بود حتي اگر اين اخبار تاثير مستقيم در بازار نگذارند .
قبلا هم به اين موضوع اشاره كردم كه اگر چه وزن تمامي خبر و زمان واكنش بازار به آنها يكسان نيست اما اولا هيچ خبري بدون وزن نيست ثانيا هيچ چيز از چشمان تيز بين بازيگران ماركت دور نمي ماند اگرچه ممكن است فورا به آن واكنش نشان ندهند .
ديروز اخبار خوبي از فرانسه نداشتيم .Industrial production و Manufacturing production هردو از از آنچه ماركت انتظار داشت ضعيفتر بودند . (جزييات اعداد را مي توانيد در جدول ببينيد)
اين اعداد از آنجا بيشتر نگران مي شوند كه فرانسه مدتي است كه درگير شورشها و اعتصابات داخلي است و اگر چه ظاهرا دومينيك دوويلپن نخست وزير فرانسه طرح پيشنهادي براي قانون كار را پس گرفته و به نظر مي رسد آشوبها رو به پايان است اما اين صرفا آرام كردن موقت جريان است و اعتراضات اخير و شورش آفريقايي فرانسويها كه مدتي پيش دولت فرانسه را مشكل جدي روبرو كرده بود همگي حكايت از وجود بحرانهاي عميق در درون جامعه فرانسه دارد كه هر هز گاهي به بهانه اي به بيرون مي ريزد .
مسائل داخلي فرانسه به عنوان اقتصاد دوم منطقه يورو بر ارز اين منطقه قطعا بي تاثير نيست اما لازم مي دانم ذكر كنم كه اين قبيل مسائل تاثير ضربه اي بر بازار فاركس ندارد و با ديد بلند مدت بايد به آن نگاه كرد .

انتخابات ايتاليا هم برگزار شد و اگرچه پرودي ادعاي پيروزي كرده اما ظاهرا فقط با 0.1 درصد اختلاف از برلوسكوني جلوتر است .
اين اختلاف ناچيز براي تشكيل يك دولت مقتدر كافي نيست و اگر اتفاقي كه چندي پيش در آلمان افتاد در ايتاليا تكرار شود ممكن است ايتاليا را هم به بحران سياسي فرو برد كه چندان براي يورو جالب نيست .
البته ايتاليا اقتصاد سوم منطقه يورو است و معمولا شاخصهاي اقتصادي و وقايع سياسي آن تاثير جدي بر يورو ندارد مگر اينكه اتفاق بسيار مهمي بيافتد .
شاخص PPI انگليس هم اعلام شد و تقريبا در حد انتظار بود .PPI Output كمي بيشتر از حد انتظار و PPI Input كمي كمتر از حد انتظار بود كه اين نشاندهنده اينست كه كارخانه داران مقداري از هزينه هاي مواد اوليه را به مصرف كنندگان منتقل مي كنند .

خبرهايي هم از دومين قتصاد جهان يعني ژاپن داشتيم .
صبح امروز گزارش بانك مركزي ژاپن بود كه اعضا به اتفاق آرا به ثابت ماندن نرخ بهره راي دادند .بنابراين نرخ بهره ژاپن كماكان صفر است و عنوان كمترين نرخ بهره هنوز به بانك مركزي ژاپن( BOJ) تعلق دارد . از فحواي گزارش اينگونه مي شد استنباط كرد كه اگرچه مقامات ژاپني از اقتصاد اين كشور راضي هستند اما فعلا برنامه اي براي افزايش نرخ بهره ندارند .

تا دقايقي ديگر شاخص ZEW آلمان اعلام مي شود و با توجه به اينكه دو روز است كه ماركت سويينگ مي كند اعلام اين عدد احتمالا تكاني به امواج قيمت بدهد .
ماه پيش اين شاخص افت داشت اما با توجه به اينكه شاخص IFO كه در 28 مارس اعلام شد به بالاترين حد در 15 سال اخير رسيد و DAX شاخص بورس آلمان هم هم اكنون بالاي 6000 قرار گرفته (بالاترين حد در 5 سال گذشته ) براي اين ماه انتظار داريم كه ZEW هم مقداري قوي تر از ماه پيش اعلام شود .

هم اكنون EUR/USD در نزديكي رزيستنس 1.2145 است و اعلام اين عدد تكليف ماركت را روشن خواهد كرد كه آيا اين خط را بشكند(اگر بالا تر از 65.5 اعلام شود ) و آنرا به ساپورت تبديل كند و يا ساپورهاي پايينتر مثل 1.2090 را نشانه بگيرد(اگر پايينتر از 65.5 اعلام شود ) .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home