Webstats4U - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter

تحليل بازار فاركس

Tuesday, August 01, 2006

آغازی آرام

در طول روز دوشنبه بازار در ارامش نسبی به سر بد و زوج ارز EUR/USD در یک نوار نسبتا باریک در فاصله 1.2741 و 1.2781 مشغول به نوسان بود . دیگر زوج ارزها نیز در برابر دلار وضعیت تقریبا مشابهی داشتند.
خبرهای روز دوشنبه چندان اخبار دسته اول و مهمی نبودند و شاید علت اصلی سکوت بازار نیز همین بود و بازیگران اصلی ترجیح دادند تا به انتظار اخبار مهمتر و روشنتر شدن وضعیت بازار بنشینند . مهمترین خبر این روز شاخص PMI مربوط به شیکاگو بود که بهتر از انتظار اعلام شد نشان از مثبت بودن وضعیت صنعت در این ایالت داشت ولی جدای از تاثیر لحظه ای حرکت چندانی در بازار ایجاد نکرد .
از شاخصهای دیگر می توان به خرده فروشی المان اشاره کرد که به برکت جام جهانی افزایش قابل ملاحظه ای از خود نشان داد و از سقوط 0.4 درصدی در ماه می به صعود 1.9 درصدی ماه ژوئن رسید که پیشرفت قابل ملاحظه ای محسوب می شود .
از جمله خبرهای دیروز سخنان دو تن از اعضا فدرال رزرو بود. پل (Poole) که در این دوره از اعضای دارای حق رای فدرال رزرو نیست در سخنانی اعلام کرد که خود او هم احتمال پنجاه پنجاه می دهد که در جلسه هشتم اگوست نرخ بهره افزایش یابد از طرف دیگر جنت یلن (Janet Yellen) که از اعضای دارای حق رای است مطابق سنت همیشگی اش که چندان تمایلی به افزایش نرخ بهره ندارد گفت که نگرانی خاصی از بابت تورم ندارد و کاهش رشد اقتصادی خود به خود موجب کاهش تورم می شود .
ین نیز از جمله ارزهایی بود که در روزهای گذشته در برابر دلار تقویت شد اگرچه که معمولا در زوج ارزهایی که یک طرف انها دلار است حرکت بازار را معمولا اتفاقات ایلات متحده جهت می دهند اما اتفاقات مثبتی که اخیرا در اقتصاد ژاپن رخ داده است نیز به نوبه خود تاثیر زیادی بر جهت دادن به زوج ارز USD/JPY داشته است . در اولین ساعات دوشنبه نیز شاخصای اقتصاد ژاپن امیدوار کننده ظاهر شدند و احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور را افزایش دادند . تولیدات صنعتی با افزایش 4.8 در صدی مواجه شد که به نوعی نگرانی مقامات دولتی در رابطه با احتمال باز گشت به دوران کسادی را کمرنگ تر می کند .
اقتصاد ژاپن ساهاا در نوعی رکود به سر می برد و بانک مرکزی این کشور برای مقابله با این وضعیت نرخ بهره را کاهش داد بطوریکه انرا به نزدیکی صفر رساند اما از چندی پیش اقتصاد این کشور نشانه هایی از پیشرفت از خود نشان داد و تورم این اقتصاد از محدوده منفی به قلمرو مثبت خزید که بهانه خوبی برای بانک مرکزی این کشور بود تا از عدد صفر فرار کند و چندی پیش این اتفاق افتاد و نرخ بهره ژاپن هم اکنون 0.25 است .
این افزایش مخالفت بسیاری از مقامات اقتصادی ژاپن را بر انگیخت زیرا اعتقاد داشتند که هنوز اقتصاد این کشور قدرت تحمل افزایش نرخ بهره را ندارد اما ظاهرا شاخصهای اقتصادی اینگونه نمی گویند و احتمال یک پله افزایش دیگر تا پایان سال بسیار است .
روز های اینده خبرهای بسیار مهمی در انتظار بازار است که از ان میان می توان به جلسه بانک مرکزی اروپا و اخبار مربوط به بازار کار امریکا اشاره کرد و سنت معمول رفتار بازار اینست که قبل از خبر های مهم به انتظار می نشیند و در شرایط انتظار معمولا شاید امواج خیلی بزرگ نخواهیم بود و به احتمال بسیار زیاد تا روز پنج شنبه بازار در نوعی ثبات
(Consolidation) بسر خواهد برد .

چاپ شده در روزنامه دنیای اقتصاد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home