Webstats4U - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter

تحليل بازار فاركس

Thursday, April 06, 2006



روز گذشته براي سومين روز پياپي دلار در برار يورو ضعيف شد .
علت اصلي ضعف دلار در اين هفته را بايد در جلسه امروز بانك مركزي اروپا دانست . امروز ساعت 3:15 به وقت تهران جلسه بانك مركزي اروپا آغاز مي شود و اگرچه انتظار افزايش نرخ بهره را از طرف اين نهاد نداريم اما ماركت بشدت اميدوار است تا سخنان اميدواركننده اي بشنود بطوري كه براي جلسه بعد انتظار 0.25 افزايش را دارد و با احتمال بالا صحبت از 3 يا 4 مرتبه افزايش نرخ بهره تا آخر سال مي شود .
نگاه اميدوار ماركت به افزايش نرخ بهره بانك مركزي اروپا و از طرف ديگر نزديك شدن نرخ بهره امريكا به پايان خود باعث شده تا بازي گران فاركس ترجيح دهند دلار هاي خود را با يورو عوض كنند .
دو ر.ز پيش هوينگ رييس بانك مركزي كانزاس در سخناني اشاره به اين داشت كه نرخ بهره امريكا در جاي مناسبي ايت و به نوعي اعلام كرد كه ديگر دليل چنداني براي افزايش وجود ندارد .

اگرچه ديروز هم يورو در برابر دلار قوي شد اما اعداد ارقام منتشر شده از اين منطقه چندان قوي نبودند .
در شرايطي كه انتظار تغييري در خرده فروشي را نداشتيم اين شاخض 0.2 افت كرد .از طرف ديگر شاخص PMI Service اگرچه براي فرانسه و ايتاليا اميوار كننده بود اما براي آلمان چندان جالب نبود .

خبر مهمي كه ديروز از امريكا داشتيم ISM Non Manufacturing بود كه در شرايطي كه ماركت انتظار ضعيف تر شدن اين شاخص و رسيدن اين عدد از 60.1 ماه قبل به 59.0 را داشت اين شاخص 60.5 اعلام شد كه باعث تعجب معامله گران و به تبع آن قوي شدن دلار شد اما اين موج چندان دوام نياورد و صرفا نقش يك موج تصحيحي را بازي كرد و دوباره يورو چيرگي خود بر دلار را حفظ كرد .

امروز خبرهاي نسبتا مهمي را در پيش رو داريم . مهمترين آنها جلسه بانك مركزي اروپا است كه در كنفرانس مطبوعاتي بعد از اين جلسه بسته به حرفهايي كه زده مي شود ماركت بايد به درون فكر مقامات اين بانك رسوخ كند و بنابر دريافت و حدسي كه راجع به آينده نرخ بهره اروپا مي زند قيمت يورو را تنظيم كند .
فقط بانك مركزي اروپا امروز جلسه ندارد بلكه بانك مركزي انگليس (BOE) هم امروز راجع به نرخ بهره تصميم خواهد گرفت .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home