Webstats4U - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter

تحليل بازار فاركس

Friday, April 07, 2006



معمولا در كنفرانسهاي مطبوعاتي و يا سخنراني ها مقامات مستقيما به چيزي اشاره نمي كنند و بيشتر كلي گويي ميكنند تا اينكه به جزيات بپردازند و ماركت بايد از كلمات و لحن مقامات پي به جزييات ببرد اما تريشه رئيس بانك مركزي اروپا ديروز اين سنت را شكست و صراحتا اعلام كرد كه مقامات ECB با عقده رايج در ماركت دال بر افزايش نرخ بهره اروپا در ماه مي موافق نيستند .عين عبارت اينست :
Trichet said market forecasts of a May rate hike "do not correspond to the ECB's thinking"

بنابراين ماركت كه خود را براي شنيدن سخناني تند و تيز آماده كرده بود مايوس شد و يورو چيزي در حدود 110 پيپ در برابر دلار ضعيف شد .
با تمام اينها هنوز چشم انداز آينده نرخ بهره در اروپا مثبت است .تريشه در سخنان خود اعلام كرد كه اين تفكر اشتباهي است كه ECB در خارج از فرانك فورت نرخ را افزايش نمي دهد .
اين سخن او ماركت را به قطعيت رساند كه اگرچه نرخ در ماه مي (جلسه 4 ماه مي در فرانكفورت است) بدون تغيير باقي خواهد ماند اما روز ششم ژوئن كه جلسه ECB در مادريد تشكيل مي شود به احتمال بالا 0.25 ديگر نرخ بهره اروپا افزايش خواهد يافت و به 2.75 خواهد رسيد . بنابراين تا زماني كه شواهد و دلايل بهتري پيدا نشود نمي توان حركت ديروز را به حساب يك موج ماندگار در جهت ضعيف كردن يورو گذاشت و همانطور كه قبلا راجع به آن بحث كرديم موج ديروز بيشتر به يك موج تصحيحي شباهت دارد .

هم اكنون EUR/USD در حوالي ساپورت 1.2200 به انتظار NFP نشسته .
براي اين ماه انتظار داريم 190000 نفر به مشاغل امريكا اضافه شود .اگر نتيجه نهايي قوي باشد مي توان به ادامه افزايش نرخ بهره در امريكا اميدوارتر شد چون اين شاخص يكي از شاخصهاي حياتي امريكاست و ضعيف يا قوي بودن آن بر تمام اقتصاد امريكا چه بازار هاي بورس چه سياستهاي بانكي تاثير زيادي دارد .
مسئله اي كه اشاره به آن خالي از لطف نيست سخنان جان اسنو رئيس خزانه داري امريكاست كه صراحتا اعلام كرد كه آمار كاري كه براي ماه مارس اعلام ميشود قوي خواهد بود .
معمولا از اين دست سخنان كمتر گفته مي شود علي الخصوص كه زماني كه اسنو اين سخنان را گفته بود هنوز اطلاعاتي راجع به NFP منتشر نشده بود .
اينكه اسنو چگونه اين پيشبيني را كرده ما نمي دانيم اما چيزي كه مي دانيم اينست كه آخرين بار كه او نسبت به وضعيت بازار كار امريكا پيشاپيش ابراز اميدواري كرده بود آوريل 2004 بود كه در آن زمان چند روز بعد از پيشبيني او NFP دوبرابر انتظاري كه ماركت داشت اعلام شد!

اگر اين بار هم NFP قوي تر از حد انتظار ظاهر شود بي شك تاثير زيادي در افزايش ارزش دلار خواهد گذاشت و بالعكس.

ديروز جلسه بانك مركزي انگليس هم برگزار شد و همانطور كه انتظار مي رفت نرخ بهره را بدون تغيير در 4.5 باقي گذاشتند .
جزييات جلسه 19 آوريل اعلام مي شود .تركيب راي دهندگان از مسائلي است كه بر قيمت پوند تاثير مي گذارد .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home