Webstats4U - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter

تحليل بازار فاركس

Wednesday, March 29, 2006


دو روش كلي براي نگاه كردن به فاركس و اصولا هر بازار مالي ديگر وجود دارد . اول اينكه باشناختن عوامل تاثير گذار بر بازار و تحليل آن رفتار بازار را شناخت و پيشبيني كرد و دوم عكس اين مسئله است يعني با ديدن رفتار ماركت پي به عوامل تاثر گذار در آن بازار برد .

براي روشن شدن مطلب اجازه دهيد مثالي از تجربه شخصي خودم بزنم .
مدتي است كه من ديگر اخبار مربوط به مسئله پرونده هستهاي ايران را دنبال نمي كنم و ديگر مطلبي در اين باره نمي خوانم مگر تيتر وار كه از جلوي چشمم رد بشود اما هر ازگاهي كه مي خواهم بدانم حال و هوا چه گونه است به شاخص بورس تهران نگاه مي كنم .وقتي ميبينم سقوط كرده متوجه مي شوم كه اوضاع كماكان بحراني است .

در مورد جاهاي ديگر هم همينطور است مثلا وقتي كه شما ميبينيد كه نيكي (بورس ژاپن ) به بالاترين حد در 5 سال گذشته رسيده پي بردن به اينكه عوامل تاثير گذار دراين بورس قوي عمل كرده اند نبوغ اقتصادي زيادي نمي خواهد.

در فاركس خودمان هم اوضاع به همين صورت است .گاهي اوقات رفتار ماركت به حدي پيچيده است كه بايد فقط به خود ماركت نگاه كرد و از شكل حركت به ذهنيات بازيگران پي برد .

يكي از اين مواقع رفتار ديروز دلار بود .

بعد از جلسه FOMC دلار بشدت قوي شد و بسياري را به آينده خود اميدوار كرد اما ديروز بدون آنكه خبر خاصي داشته باشيم دلار ضعيف شد كه اين حكايت از اين دارد تمركز ماركت به سمت ضعف هاي دلار (مثل بازار مسكن , كسري تجاري و پايان رسيدن افزايش نرخ بهره بالا بودن قيمت نفت ....) بيشتر جلب شده .
البته همانطور كه در شكل ميبينيد نرخ به ترند لاين پر قدرتي نزديك شده و تا زماني كه اين خط شكسته نشده دلار در موضع قدرت است اما اگر اين خط به سمت بالا شكست نشاندهنده آنست كه جلسه FOMC ماركت را چندان خشنود نكرده و حركت پريروز صرفا يك شوك بوده است .

ديروز مهمترين خبرهايي كه داشتيم از اقتصاد انگلستان بود .شاخص GDP 0.6 اعلام شد كه در حد انتظار بود اما Current Account باكسري 11 ميليارد پوندي مواجه شد كه از حد انتظار بيشتر بود .

امروز خبرهاي مهمي در انتظار بازار است .
مهمترين آنها GDP امريكاست .Personal Income و Initial jobless claim هم امروز اعلام مي شوند كه نسبتا مهم هستند از آنجايي كه لين خبر هاي همگي همزمان (ساعت 5:00 به وقت تهران) اعلام مي شوند قطعا موج قابل توجهي ايجاد خواهند كرد .

وضعيت بازار كار آلمان هم امروز اعلام ميشود وانتظار داريم 5000 نفر از تعداد بيكاران كاسته شود.
آلمان قوي ترين اقتصاد اروپا را دارد و نقاط ضعف و قوت اقتصاد اين كشور بيشترين تاثير را بر يورو مي گذارد .
5 ميليون بيكار يكي از معضلات جدي اين كشور است كه مدتي است مقامات آلماني در حل آن ميكوشند .

نرخ بيكاري ژاپن و همينطور شاخص CPI كه بهترين شاخص براي اندازه گيري تورم است امشب اعلام مي شود كه براي ين بسيار مهم است .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home