Webstats4U - Free web site statistics
Personal homepage website counter
Free counter

تحليل بازار فاركس

Wednesday, May 31, 2006

بازار در انتظار اخبار مهم امريكا

بازار در انتظار وضعيت بازار كار امريكا

بالاخره پس از چند هفته شايعه و حدس و گمانهايي كه در بازار راجع به كناره گيري جان اسنو از سمت رياست خزانه داري امريكا وجود داشت ديروز جورج بوش رئيس جمهور اين كشور رسما هنري پاولسون (Henry Paulson) رئيس كمپاني گلدن سكس را به عنوان رئيس جديد خزانه داري امريكا معرفي كرد و جان اسنو تا يك ماه ديگر دفتر خود را ترك خواهد كرد .
پاولسون براي تكيه دادن بر كرسي رياست ابتدا بايد از سناي امريكا راي اعتماد بگيرد كه با توجه به سابقه درخشان او در تجارت و مقبوليت او در هردو حزب حاكم دموكرات و جمهوري خواه به احتمال بسيار قوي سنا مشكل جدي براي او بوجود نخواهد آورد و از هم اكنون هنري پاولسن مدير موفق گلدن سكس را بايد رئيس خزانه داري امريكا دانست .
پيش تر شايعاتي قوي در بازار دال بر انتخاب دون اوانس براي تصدي اين منصب شنيده مي شد كه نگرانيهايي را در مورد چگونگي سياستهاي او با چين در بازار بوجود آورده بود (در تحليل ديروز مفصل به اين موضوع پرداختيم ) اما با انتخاب پاولسون توسط بوش مقداري از اين نگرانيها فروكش كرد .
پاولسون مديري است با سابقه درخشان بطوريكه ارزش سهام كمپاني گلدن سكس در زمان رياست وي به بالاترين حد خود رسيده و بسياري اعتقاد دارند انتخاب او توسط بوش در شرايطي كه از كم شدن محبوبيتش در ميان مردم امريكا رنج مي برد حاوي پيامي به بازار مبني بر خوشبين شدن نسبت به آينده اقتصاد امريكا با حضور مديران موفقي چون پاولسون مي باشد .
در اين ميان نكته اي كه در تحليل موقعيت رئيس جديد خزانه داري امريكا بايد مد نظر قرار گير رابطه او با چين است .
هنري پاولسون در طول عمر تجاري خود از روابط خوبي با چينيها برخوردار بوده و تا كنون بيش از هفتاد بار به چين مسافرت كرده كمپاني گلدن سكس نيزدر همين ماه گذشته با بانك IPO چين روابط تنگاتنگي داشته است .
به همين دليل بعد از اعلام خبر مربوط به انتصاب او به رياست خزانه داري امريكا دلار مقداري از ضررهاي ديروز خود را جبران كرد و هم اكنون بازيگران بازار نگاهها را از خزانه داري به سمت بانك مركزي اين كشور بر گردانده اند .
بعد از ظهر چهارشنبه ساعت 21:30 به وقت تهران جزييات مربوط به جلسه بانك مركزي امريكا در تاريخ دهم مي منتشر مي شود و معامله گران بسيار مشتاقند تا بدانند آيا مقامات فدرال رزرو (FED) در انديشه افزايش نرخ بهره هستند يا قصد دارند آنرا در عدد 5.00 كه نرخ كنوني آن است ثابت نگه دارند .
اگر از منظر تكنيكال به روند تغييرات چند هفته پيش دلار نگاه كنيم متوجه مي شويم كه پس از سقوط شديدي كه دلار از اوايل آوريل تا اواسط مي داشت و چيزي در حدود 1000 پيپ (هر يك PIP 0.0001 واحد برابري زوج ارز است ) در برابر يورو سقوط كرد از اواسط مي تا كنون كه زماني كمتر از سه هفته است در نوعي حالت تعادل به سر مي برد كه با توجه به ذات تكنيكال بازار ارز و نياز به تعادل بعد از يك موج بلند اين مسئله كاملا طبيعي و قابل پيش بيني بود .
در حال حاضر نيز به نظر مي رسد زمان اين آرامش رو به اتمام است و احتمالا در روزهاي آينده زوج ارزهاي مرتبط با دلار از تعادل خارج شده و روند (Trend) ديگري را آغاز مي كنند .
از سويي ديگر اخبار و حوادثي نيز در انتظار بازار است كه احتمال وقوع اين امر را بيشتر مي كند . مهمترين اين اتفاقات يكي گزارش جزييات جلسه اخير فدرال رزرو است كه بعد از ظهر چهارشنبه اعلام مي شود و ديگري كه اهميت بيشتري نيز دارد گزارش وضعيت بازار كار امريكا است كه روز جمعه ساعت 4:00 بعد از ظهر به وقت تهران اعلام مي شود .
عموم اقتصاددانان انتظار دارند تا تعداد حقوق بگيران غير كشاورزي (Nonfarm Payroll) 170000 نفر اعلام شود كه اگر اينگونه شود نسبت به عدد ماه قبل كه 138000 نفر بودپيشرفت داشته است .
اگر اين شاخص كه مهمترين شاخص اقتصادي ايالات متحده است قويتر از انتظار بازار اعلام شود و همچينين گزارش جزييات جلسه اخير فدرال رزرو حكايت از توقف نرخ بهره نداشته باشد عموم بازيگران به افزايش نرخ بهره به منظور كنترل تورم اميدوار مي شوند كه به تبع آن دلار قويتر خواهد شد اما اگر اين سناريو عملي نشود و اعداد و ارقام به ياري دلار نشتابند احتمالا زوج ارز EUR/USD خط مقاومت (Resistance ) 1.3000 را خواهد شكست و دلار به روند رو به سقوط خود ادامه مي دهد .

1 Comments:

  • سلام آقای امینی
    متشکر از اینکه آدرس وبلاگ رو برام فرستادی.وبلاک خوب و آموزنده ای داری.موفق اشی

    By Anonymous Anonymous, at 2:47 AM  

Post a Comment

<< Home